вівторок, 25 квітня 2023 р.

Декоративне зображення. СМ: М. Приймаченко «Квіти», А. Коттерілл «Рожеві тюльпани». ХТД: Створення декоративної квітки (кольоровий папір). ГР: Створення колективної декоративної композиції «Квіткова галявина»

 Дистанційний урок образотворчого мистецтва

Декоративне зображення. СМ: М. Приймаченко «Квіти», А. Коттерілл «Рожеві тюльпани». ХТД: Створення декоративної квітки (кольоровий папір). ГР: Створення колективної декоративної композиції «Квіткова галявина»

Мета: ознайомити учнів з поняттям «декоративне зображення»; учити спрощувати форми рослинного світу під час створення аплікації; поглиблювати вміння та навички учнів щодо стилізування природних форм, поєднання силуетної форми та декору; розвивати вміння бачити багатство кольорів і форм у навколишньому світі; формувати естетичний смак; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до неї.

 Повідомлення теми уроку
Проблемне питання: як художники створюють декоративне зображення квітів?
Основна частина
Митці часто зображують рослини такими, якими вони є у природі. Декоративне зображення
рослин спрощене, узагальнене, без деталізації. Колір у декоративному зображенні зазвичай не має відтінків, просто відповідає основному кольору реальної рослини або його нагадує.
Робота з підручником (с. 78). 

Пропоную вам роздивитися на методичних таблицях
приклади реалістичного й декоративного зображення квітів та порівняти їх.
— Чи схожа форма декоративної квітки на форму справжньої квітки на світлині?
— Чи доцільно перераховувати пелюстки на справжній квітці, щоб зобразити її декоративно?
— Як зображені декоративні квіти: збоку чи зверху, тобто у тому ж ракурсі, що й на фото?
— Чи є на декоративних квітах переходи кольору, різні відтінки як на реальних квітах?
— Чи відображено на декоративних квітах сонячне освітлення?
Аналіз-інтерпретація художнього твору
Робота з підручником (ст. 79). 

Пропоную вам роздивитися картини, визначити декоративне зображення. Бажано, щоб ви змогли пояснити, аргументувати свою думку. У цьому вам має допомогти досвід обговорення методичних таблиць.
Мотивація до виконання художньо-творчого завдання: Чи можна використати декоративні
квіти для прикрашання довкілля? Як добре було б прикрасити нашу школу! Які є прості способи
створення квітів? Чи можна для цього застосувати художні техніки народного мистецтва? Які переваги має витинанка? (Завдяки багаторазовому складанню паперу швидко вирізається потрібне просте зображення)
Робота з підручником (с. 79). Методичний малюнок із прийомами складання паперу та
склеювання готових рослин.
Робота у зошиті (с. 34).  Виконайте завдання 1, с. 34.
Художньо-творча діяльність
Створи декоративну квітку (кольоровий папір). Для цього склади папір навпіл один або
кілька разів. Потім виріж потрібну форму.
Виконання завдання
Створення квітки в техніці аплікації — найкращий спосіб продемонструвати дітям різницю між
реалістичним і декоративним зображенням. Адже вирізана з паперу квітка завжди спрощена, її форма узагальнена, а забарвлення передається через колір того паперу, який є в дитячому наборі. Швидко отримати бажаний результат нам, як завжди, допомагає техніка витинанки. Складаючи багато разів папір уздовж смужки вирізаємо листочки, а складаючи навколо центра круга — вирізаємо квіточки. Поступово учні навчаться вирізати пелюстки різної форми, створювати квіти складної будови.
Зараз ми можемо отримати декоративну об’ємну квітку, накладаючи 2-3 квітки одна на одну,
розпочинаючи з більшої. Якщо комусь із дітей складно, можна запропонувати вирізати тільки листочки чи стебельця, вони будуть необхідні для складання колективної композиції «Квіткова галявина».
Раджу вам  скласти квіткову композицію двома способами. Можна скласти неперервну композицію або таку, що має центр композиції (без називання термінів, але розповідаючи про способи створення різних композицій).
Складання неперервної композиції: на великому аркуші спочатку рівномірно наклеюємо великі
квітки, біля них — менші. Складання композиції, яка має яскраво виражений центр: великі і яскраві квітки зосереджуємо в одному місці, можна посередині аркуша або за принципом комети. Менші квітки поступово розміщуємо далі від великих, маленькі квіточки ще далі. Важливо, щоб діти зрозуміли, що обидва варіанти композиції будуть красивими, бо в мистецтві є багато шляхів для досягнення краси художнього твору.
Квітковими композиціями можна прикрасити їдальню, коридор, учительську.

У  виконанні завдання вам допоможе відео до уроку. Уважно перегляньте його.

\













Немає коментарів:

Дописати коментар